Παρασκευή 10 Απριλίου 2009

μοτοσακώ !



..ωραιο Μοτοσακώ!!

.ακουσα φωνούλα να μου λεει καθώς ξεκαβαλούσα..
...γύρισα και είδα αντίστοιχα ωραία φατσούλα!
-ευχαριστώ εκ μέρους του!
..απάντησα και χαμογέλασα
..χαμογέλασε και εκείνη
...όμως εγώ δεν χαμογέλασα μόνο για εκείνη!
..νόμιζα ότι πλέον μόνον εγώ χρησιμοποιούσα την λέξη "Μοτοσακώ"
και όμως! ..η motosacoche υπήρχε κανονικά σαν εταιρεία! ..και μάλιστα εβγαζέ ΚΤΗΝΗ και όχι πεταμένα μηχανάκια όπως πολλοί θα νόμιζαν
..ήταν Ελβετική εταιρεία και απο το 1899 οπότε και έβγαλε το πρώτο της μηχανοκινητο ποδήλατο (με τον κινητήρα σε μια δερμάτινη τσάντα απο όπου πήρε και το όνομά της Moto a Sacoche - κινητήρας σε σάκο!) είχε λαμπρή ιστορία!
..έβγαζε ΠΑΝΑΚΡΙΒΕΣ και χειροποίητες μοτοσυκλέτες που λίγοι μπορούσαν να τις έχουν ..αλλά έβγαζε και απίστευτους αγωνιστικούς κινητήρες που είχαν ρημαξει στα γκραν πρι της εποχής ...γυρω στα μέσα του 1930 άρχισε η πτώση για να την αποτελειώσει ο Β' παγκόσμιος πόλεμος..
Ένα Motosacoche μάλλον θα έκαιγε τίποτα περίεργα μίγματα καυσίμου και θα άφηνε αρκετά δράμια λάστιχο στον δρόμο ..αλλά ο λαός χρησιμοποίησε αυτό το όνομα για να σατιρίσει και τα πιο ταπεινά δίτροχα!!


..υπάρχει κάποιος που να μην του αρέσει;!!


..την επόμενη φορά που θα ακούσετε και εσείς κάποιον να λεει "ΜΟΤΟΣΑΚΩ"
..χαμογελάστε και εσείς !



Υ.Γ. επειδή σας ξέρω τι κουτσοπολαίοι είσθε.. και πιο πολύ σας ενδιέφερε το σετ φατσούλα - φωνούλα παρά η πολύτιμη ιστορική - κοινωνική - ετυμολογική/ ερμηνευτική πληροφορία που σας έδωσα ... τα είπαμε αυτά και στον καφέ μετά ..

9 σχόλια:

dsquared είπε...

Koita ti emaθα σημερις!
Η μαμα μου ακομη λεει της μηχανες, μοτοσακό.

din

Stamskoup είπε...

..τα σέβη μου στην αξιότιμη κυρία μητέρα σας δεσποινίς din
..να σας στείλω και ένα απο τα μπλουζάκια που έχω με τα εμβλήματα της Motosacoche να σας καμαρώνει?

Poulman είπε...

Και δε μας λες... η φατσούλα ήρθε έτσι από το πουθενά και σου έκανε φιλοφρόνηση για το μότο σου; Σπάνιο! Πόσων αιώνων ήταν η ηλικία της; - γιατί δεν εχω υπ'όψιν μου νέα κοριτσάκια να χρησιμοποιούν αυτή τη λέξη ούτε να εκτιμούν τις παλιές, καλές μηχανές. Πράγμα ακόμη πιο σπάνιο! Την πηγές καμία βόλτα για επιβράβευση του γούστου της; Δεν τα αφήνουν να περνούν έτσι αυτα φίλτατε μάστορα...

Stamskoup είπε...

.. εχει, έχει ακόμη μερικές φατσούλες τετοιες pulman!

dsquared είπε...

Χωρις πλακα ο μπαμπας μου εν ετη 1960+ πηγε ταξιδι με φιλο του οδηγο vespa απο Αθηνα-Θεσ/νικη!

din

Stamskoup είπε...

..Α Ψ Ο Γ Ο Σ ο πατέρας!!
respect respect respect!

..μέχρι πριν απο κάποια χρόνια (νομίζω μέχρι το '99 - 2000) γινόταν το Vespathlon που ηταν ακριβώς αυτό το πράγμα ..Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα μονοκόμματα με vespa και όποιος αντέξει!! (..με την λέσχη μου κάναμε τους κριτές έξω απο την Λαμία)
..απο τους καλύτερους μοτοσυκλετιστές οι παλιοί vespisti!
...πως θα γίνει να σε βάλουμε και σένα στο τριπάκι ρε γαμώτο!

dsquared είπε...

Προσεξε ο μπαμπας δεν ξερει απο vespa oυτε οδηγα γενικως μηχανης, παντα συνεπιβατης. Απο αυτον κληρονωμησα το ταλεντο του συνεπιβατη.
Α πα πα, δεν το εχω σου λεω ή τελος παντων ετσι νομιζω.

διν

Me_To_aSeToN_STo_XeRi είπε...

πω πω που με πήγες τώρα να ξερες.

Stamskoup είπε...

..din λάτρης της μοτοσυκλέτας είναι και ο συνειδητοποιημένος συνεπιβάτης ..ποτέ δεν θα μάθεις αν το έχεις ή όχι αν δεν κάνεις την πρώτη σου μικρή βόλτα.. μπορεί να φοβηθείς ή να τρομάξεις λίγο, αλλά πίστεψε με θα το καταλάβεις αν το έχεις ή όχι!

..Σοφία και εσύ δική μας είσαι;!!
ελπίζω όπου και αν σε πήγα να ξαναβρήκες αγαπημένες αναμνήσεις!